Hamowanie w motocyklu

Słowo to pochodzi od angielskiego alternating co oznacza w dosłownym tłumaczeniu przemienny. Jest to prądnica prądu przemiennego, najczęściej trójfazowego. Tego rodzaju rozwiązanie jest powszechnie stosowane w samochodach osobowych, jak też ciężarowych i innych maszynach. We współczesnych motocyklach praktycznie stosuje się dwa główne rodzaje alternatorów. Pierwszy to alternator z uzwojeniem wzbudzenia, które znajduje się w wirniku. Drugi z nich to alternator, którego wirnik składa się z magnesów trwałych. Pierwsze rozwiązanie stosowane jest w niektórych ciężkich motocyklach. Występuje często jako niezależny podzespół, który jest napędzany paskiem klinowym lub też kołem zębatym od wału korbowego – czyli tak samo jak w samochodach. Jego zalety to dość duża sprawność przetwarzania energii mechanicznej w elektryczną, objawiająca się między innymi wysoką zdolnością oddawania maksymalnego prądu, przy relatywnie niewielkiej prędkości obrotowej wirnika, jak też znaczna moc znamionowa, praca w tak zwanym suchym środowisku – czyli zupełnie bez oleju. Wady to niestety duże rozmiary i masa, jak na motocykl i stosunkowo szybko zużywające się szczotki i pierścienie ślizgowe.

Comments are closed.

Czy wiesz że

  • Ekonomia jest ważna
    Każdy z nas powinien zdawać sobie sprawę z tego, że w dzisiejszych czasach naprawdę bardzo ważnym może okazać się to, aby oszczędzać pieniądze. Niestety, ale żyjemy w czasach kryzysu gospodarczego …
  • Giełdy samochodowe
    Kiedy mamy potrzebę kupna dla siebie lub dla członka rodziny samochodu bardzo dobrym sposobem jest to, że można wybrać się na giełdę samochodową w celu zobaczenia i ewentualnego kupienia samochodu. …

Tagi