Hamowanie w motocyklu

Słowo to pochodzi od angielskiego alternating co oznacza w dosłownym tłumaczeniu przemienny. Jest to prądnica prądu przemiennego, najczęściej trójfazowego. Tego rodzaju rozwiązanie jest powszechnie stosowane w samochodach osobowych, jak też ciężarowych i innych maszynach. We współczesnych motocyklach praktycznie stosuje się dwa główne rodzaje alternatorów. Pierwszy to alternator z uzwojeniem wzbudzenia, które znajduje się w wirniku. Drugi z nich to alternator, którego wirnik składa się z magnesów trwałych. Pierwsze rozwiązanie stosowane jest w niektórych ciężkich motocyklach. Występuje często jako niezależny podzespół, który jest napędzany paskiem klinowym lub też kołem zębatym od wału korbowego – czyli tak samo jak w samochodach. Jego zalety to dość duża sprawność przetwarzania energii mechanicznej w elektryczną, objawiająca się między innymi wysoką zdolnością oddawania maksymalnego prądu, przy relatywnie niewielkiej prędkości obrotowej wirnika, jak też znaczna moc znamionowa, praca w tak zwanym suchym środowisku – czyli zupełnie bez oleju. Wady to niestety duże rozmiary i masa, jak na motocykl i stosunkowo szybko zużywające się szczotki i pierścienie ślizgowe.

Comments are closed.

Czy wiesz że

  • Zamiłowanie do motorów
    Pasja jest bardzo ważna w życiu każdego z nas. jej posiadanie niekiedy jest w stanie poprawić nasze samopoczucie, czy też po prostu polepszyć nasz dzień, który okazał się nie być …
  • Najlepszy czas na kupowanie samochodu
    Wiele osób marzy o kupnie nowego auta z salonu. Pytanie tylko, kiedy jest najlepszy czas, aby kupić wymarzone samochody. Według statystyk podawanych w czasopismach motoryzacyjnych najwięcej samochodów sprzedaje się w …

Tagi