Hamowanie w motocyklu

Słowo to pochodzi od angielskiego alternating co oznacza w dosłownym tłumaczeniu przemienny. Jest to prądnica prądu przemiennego, najczęściej trójfazowego. Tego rodzaju rozwiązanie jest powszechnie stosowane w samochodach osobowych, jak też ciężarowych i innych maszynach. We współczesnych motocyklach praktycznie stosuje się dwa główne rodzaje alternatorów. Pierwszy to alternator z uzwojeniem wzbudzenia, które znajduje się w wirniku. Drugi z nich to alternator, którego wirnik składa się z magnesów trwałych. Pierwsze rozwiązanie stosowane jest w niektórych ciężkich motocyklach. Występuje często jako niezależny podzespół, który jest napędzany paskiem klinowym lub też kołem zębatym od wału korbowego – czyli tak samo jak w samochodach. Jego zalety to dość duża sprawność przetwarzania energii mechanicznej w elektryczną, objawiająca się między innymi wysoką zdolnością oddawania maksymalnego prądu, przy relatywnie niewielkiej prędkości obrotowej wirnika, jak też znaczna moc znamionowa, praca w tak zwanym suchym środowisku – czyli zupełnie bez oleju. Wady to niestety duże rozmiary i masa, jak na motocykl i stosunkowo szybko zużywające się szczotki i pierścienie ślizgowe.

Comments are closed.

Czy wiesz że

  • Świat mężczyznŚwiat mężczyzn
    Dla zdecydowanej większości osób zainteresowanych tematyką bezpiecznej jazdy oczywistym jest, że to przede wszystkim nadmierna prędkość jazdy i niedostosowanie jej do warunków na trasie jest przyczyną nie tylko najczęstszych wypadków, …
  • Przystawka do kukurydzyPrzystawka do kukurydzy
    Przystawka do kukurydzy. Połowa sezonu zimowego za nami, a więc wielkimi krokami zbliża się wiosna, a wraz z nią rozpoczęcie prac polowych. Przyroda zakończy zimowy letarg, a więc i rolnicy …